Isu Politik Semasa
Isu Politik Semua

Minions bukan isu perkauman untuk dijadikan modal politik

 Categories:
Comments by facebook 1 comments by Blogger
Posted On : 6:12 AM | Tuesday, July 23, 2013  |
Banyak blogger pro UMNO menjadikan isu patung Minions baru-baru ini sebagai satu lagi pencetus sentimen perkauman di Malaysia.

Dalam kekeruhan suasana rentetan isu Alvin dan Vivian diikuti peristiwa di Klang, isu patung Minions dilihat mampu menambah rencah kebencian antara kaum.

Jika blogger pro UMNO berterusan bersikap begini, adakah kita akan mampu menikmati keharmonian antara kaum ?

Artikel ini tidak menafikan sikap perkauman orang Cina namun isu patung Minions adalah tidak relevan untuk dijadikan modal bagi memasinkan lagi sentimen perkauman.

Emosi yang tidak dapat dibendung ketika masyarakat berhadapan dengan sesuatu fenomena bukanlah sesuatu yang wajar dikategorikan sebagai sentimen perkauman.

Harapan rakyat Malaysia agar blogger pro UMNO bertindak lebih pro aktif untuk mengukuhkan Barisan Nasional yang bertunjangkan keharmonian antara kaum di negara majmuk Malaysia.

Bandingkan bagaimana emosi tidak terkendali sebagaimana dirakamkan di dalam kedua-dua video di bawah membuktikan bahawa sentimen perkauman bukanlah tajuk yang sesuai bagi menggambarkan peristiwa tersebut.




1 comments:

Unknown said...

apa lobang nak jadi isu cina hantam manager McD..

yang jadi isu

bila orang Islam kata nak buat umrah kena ambik 12 hari. Dengan kebodohan yang sejelas ini, harap admin bukan berasal dari Johor yang terkenal dengan sekolah agama.

Bangga sebagai penganut Islam yang Jahil

Post a Comment

Hubungi IPS di : share.isupolitiksemasa@gmail.com

 

HTML6

Beramal dan Menyampaikan

Quote of the Day