Isu Politik Semasa
Isu Politik Semua

Pelacur cari pelanggan di Parlimen

 Categories:
Comments by facebook 0 comments by Blogger
Posted On : 9:44 AM | Thursday, July 11, 2013  |
Memang gempar, pelacur cari pelanggan di parlimen. Siapa sangka dewan parlimen yang selama ini dipandang tinggi dan dihormati oleh sistem sosial di mana-mana negara berdaulat sekalipun telah dicemari dengan skandal pelacuran.

Pelacur mencari pelanggan secara terang-terangan namun pelanggan kalihatan agak tersipu-sipu malu walaupun sebenarnya mereka mahu.

Mengapakah keruntuhan moral menjadi fenomena kebelakangan ini ? Sudah pasti ada punca dan sebab mengapa ianya berlaku. Tidak lain dan tidak bukan adalah berpunca daripada faktor permintaan dan bekalan. Ada pelanggan maka adalah pelacurnya.


Baru-baru ini kecoh seketika persidangan parlimen apabila anak lelaki karpal singh menyerang peribadi Menteri KDN berkenaan satu kes mahkamah yang diwakili oleh anak lelaki karpal singh itu sebagai peguam.

Perbuatannya seumpama pelacur kerana menjual maruah sebagai peguam di parlimen yang bukan tempat sewajarnya untuk ia dilakukan.

Anak lelaki karpal singh yang telah dibayar sejumlah upah atas kes tersebut sengaja menyerang peribadi Menteri KDN semata-mata untuk memenangi persepsi agar penghakiman sosial memihak kepadanya. 

Perbuatannya sama dengan tidak menghormati sistem kehakiman di Malaysia malahan ia mencabul undang-undang peraturan di parlimen sebagaimana dirujuk : Peraturan Majlis Mesyuarat Dewan Rakyat, 35 (6) menetapkan “Seseorang ahli tidak boleh bercakap berkenaan dengan apa-apa perkara yang ada dalamnya faedah kewangan yang tepat bagi dirinya jika tidak diterangkannya sebanyak mana faedah bagi dirinya dalam perkara itu.”

Kelemahan penguatkuasaan bagi menegakkan peraturan dan undang-undang telah menyebabkan pelacuran berleluasa di negara kita. Anak lelaki karpal singh adalah seorang pelacur politik.

0 comments:

Post a Comment

Hubungi IPS di : share.isupolitiksemasa@gmail.com

 

HTML6

Beramal dan Menyampaikan

Quote of the Day